szukaj

Zaufało nam 51 815 firm, które zatrudniają 522 689 pracowników

Aktualności

Internet narzędziem rozwoju i budowania konkurencyjności sektora MSP



16.11.2017

 

Internet narzędziem rozwoju i budowania konkurencyjności sektora MSP

Internet jest szansą rozwojową i niezbędnym elementem budowania konkurencyjności dla małych i średnich przedsiębiorstw w niemal każdym sektorze. Polskie MSP mają szansę docierać do klientów usług m-commerce dzięki wnikliwemu rozeznaniu rynku, a jednocześnie mogą konkurować na rynkach globalnych – takie wnioski płyną z panelu „Internet narzędziem rozwoju i budowania konkurencyjności sektora MSP”, który odbył się na Kongresie 590 w Rzeszowie.

Internet zniwelował pewne przewagi konkurencyjne, które miał duży biznes nad małym. Umiejętne posługiwanie się narzędziami internetowymi i cyfrowymi pozwala m.in. na lepsze rozpoznanie potrzeb klientów, poszerzenie ich bazy, promocję marki i obniżenie kosztów prowadzenia biznesu – powiedział Marcin Nowacki, wiceprezes ZPP, podczas wprowadzenia do dyskusji, w której udział wzięli przedstawiciele administracji rządowej i  świata biznesu. 

W 2016 r. penetracja internetu na rynku polskim wyniosła ponad 60%, czyli o 20 p.p. mniej niż w największych gospodarkach świata, ale korzystniej – bo na 6. miejscu globalnie – plasuje się Polska w rankingu udziału mobilnego ruchu w sieci. Średnia prędkość internetu pozycjonuje nas na 9. miejscu wśród 30 najlepszych gospodarek świata. Kompetencje polskich programistów utrzymują się w rankingach na 3 miejscu za Chińczykami i Rosjanami. Powyższe dane pokazują wysoki potencjał rodzimej gospodarki w wykorzystaniu internetu. Technologie internetowe stały się dla firm jednym z kluczowych czynników rozwoju. Dzięki możliwościom wynikającym z ich używania firmy mają więcej perspektyw niż tylko sprzedaż towarów i usług: analizę danych, optymalizację kosztów, tanie dzielenie się wiedzą.

Marcin Nowacki zaznaczył, że według danych World Economic Forum, transformacja cyfrowa ma w ciągu najbliższej dekady ma przynieść światowej gospodarce około 100 bilionów dolarów. Dodał,  że w skali Unii Europejskiej jedynie 7% MSP prowadzi sprzedaż zagraniczną, co oznacza,  że istnieje duża luka, którą za pośrednictwem rynku cyfrowego mogą wypełnić polscy przedsiębiorcy.

Artur Waliszewski, Dyrektor Biznesowy Google w Europie Środkowo-Wschodniej w rozmowie z Minister Cyfryzacji Anną Streżyńską przywołał początki cyfryzacji polskich MSP oraz program edukacyjny dla przedsiębiorców – Internetowe Rewolucje.

W 2017 r. w ramach akcji Internetowe Rewolucje, Google wraz ze Związkiem Przedsiębiorców i Pracodawców, prowadzą szkolenia wspierające rozwój cyfrowy małych i średnich przedsiębiorstw. W projekcie w tym roku wzięło udział już ponad 10 tysięcy firm, a ze szkoleń internetowych, dostępnych od listopada 2015, skorzystało do tej pory 100 tysięcy osób. 

W ramach projektu na terenie całej Polski działa 30 doradców Google Internetowych Rewolucji. Ich zadaniem jest wspieranie firm w analizie ich potrzeb i dotychczasowych działań w internecie lub przy wykorzystaniu narzędzi internetowych, a także pomoc w zdefiniowaniu indywidualnego planu działania firmy w internecie. W programie mogą wziąć udział wszystkie firmy – niezależnie od tego, czy skupiają się na podnoszeniu zadowolenia klientów ze swoich produktów, pozyskiwaniu nowych użytkowników do swojej usługi czy zdobywaniu nowych rynków. Ze wsparcia mogą skorzystać także osoby, które dopiero mają pomysł na biznes, ale już teraz chciałyby wspólnie z doradcą zastanowić się, jak osiągnąć sukces. 

W dyskusji panelowej o budowaniu konkurencyjności MSP z wykorzystaniem internetu udział wzięli: Minister Cyfryzacji Anna Streżyńska; Artur Waliszewski,Dyrektor Biznesowy Google w Europie Środkowo-Wschodniej; Mateusz Litewski,  Public Policy Manager, Central and Eastern  Europe w Uber Polska; Bartosz Marczuk, Wiceminister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej; Mariusz Jas, Prezes 4 REAL Sp. z o.o.; Tomasz Pruszczyński, Prezes tuPolska Sp. z o.o. i Wiceprezes ZPP; Marcin Nowacki, Wiceprezes ZPP.

Najnowsze artykuły

Ewa Błaszczyk Osobą Wysokiej Reputacji Premium Brand 2018

Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” ogłosiła wyniki 13. edycji badania reputacji osób, marek i firm. Decyzją respondentów, tytuł Osoby Wysokiej Reputacji Premium Brand 2018 otrzymała Ewa Błaszczyk. Sześć wiodących brandów, które uzyskały najwyższe oceny w swoich kategoriach, uhonorowano tytułem Marki lub Firmy Wysokiej Reputacji Premium Brand 2018.

Forum Zdrowia Publicznego ZPP apeluje o stworzenie w polskich przepisach ram dla stosowania rozwiązań z zakresu telemedycyny, w tym teleradiologii

Zmieniający się świat, zmiana stylu i trybu życia sprawiają, że dzisiejsze społeczeństwo  narażone jest w zwiększonym stopniu na choroby cywilizacyjne. Ich wczesne wykrycie umożliwia m.in. nowoczesna diagnostyka obrazowa. W Polsce dostępna jest wystarczająca liczba aparatów diagnostycznych. Z dostępnych badań wynika, że możliwości pracy urządzeń są dużo większe niż faktyczne ich wykorzystanie.

ZPP o konferencji Ministra Marcina Czecha z Naczelną Izbą Aptekarską

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców odnosi się bardzo krytycznie do informacji jaka została opublikowana na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia, iż w poniedziałek, 21 maja o godz. 10.00 w Ministerstwie Zdrowia, przy udziale Wiceministra Zdrowia Marcina Czecha oraz Marka Tomkowa, wiceprezesa Naczelnej Izby Aptekarskiej organizowana jest konferencja, podsumowująca rok funkcjonowania „Apteki dla Aptekarza”.

ZPP

Jeśli chcesz otrzymywać newsletter - ZPP w Brukseli
Kliknij tutaj

Zostań członkiem ZPP.

Dołącz do nas!

Podając swójj adres e-mail wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji od Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Nasze strony

Nasze newslettery

Facebook