04-06-2014
Jak w sposób rzetelny i sprawny samodzielnie przygotować i przeprowadzić inwentaryzację, a następnie sporządzić sprawozdanie z jej wyników? Tej tematyce zostało poświęcone dzisiejsze seminarium ZPP: “Inwentaryzacja w praktyce: minimum przepisów, maksimum wiedzy praktycznej”. Było ono dedykowane w szczególności głównym księgowym, kierownikom i specjalistom działów finanse-księgowość, zakupy, administracja, logistyka, IT, bezpieczeństwo, magazyn oraz transport.
W ramach szkolenia zostały przedstawione sposoby upraszczające i ułatwiające cały proces inwentaryzacji oraz zarządzania majątkiem. Specyfika tego szkolenia została specjalnie dostosowana do unikalnych potrzeb osób odpowiedzialnych za majątek i inwentaryzację, a główny nacisk położony został na praktyczne aspekty dotyczące organizacji, przebiegu oraz rozliczenia i wniosków z przebiegu inwentaryzacji.
W agendzie znalazły się:
- Przepisy prawa a praktyka inwentaryzacji
- Zakres inwentaryzacji majątku – etapy, zasady, terminy
- Nowoczesne metody wykonywania inwentaryzacji
- Dokumentacja przed i po inwentaryzacji
- Rozliczenie inwentaryzacji
- Ewidencje a różnice inwentaryzacyjne
- Wnioski i rekomendacje poinwentaryzacyjne – cel ich sporządzenia i wdrożenia
- Najczęściej popełniane błędy i nieprawidłowości w toku przygotowania, przebiegu i rozliczania inwentaryzacji
- Pytania i odpowiedzi – dyskusja
Szkolenie poprowadziła pani Elżbieta Fedorowicz – magister ekonomii SGH, wieloletnia główna księgowa, członek Konsorcjum Biur Rachunkowych Infor-System, członek ZPP i IFR.
Seminarium odbyło się w ramach organizowanego przez ZPP cyklu warsztatów i spotkań konsultacyjnych dla MSP. Informacje o kolejnych spotkaniach już wkrótce.