• PL
  • EN
  • szukaj

    Aktualności

    Inwentaryzacja w praktyce



    04-06-2014

    Jak w sposób rzetelny i sprawny samodzielnie przygotować i przeprowadzić inwentaryzację, a następnie sporządzić sprawozdanie z jej wyników? Tej tematyce zostało poświęcone dzisiejsze seminarium ZPP: “Inwentaryzacja w praktyce: minimum przepisów, maksimum wiedzy praktycznej”. Było ono dedykowane w szczególności głównym księgowym, kierownikom i specjalistom działów finanse-księgowość, zakupy, administracja, logistyka, IT, bezpieczeństwo, magazyn oraz transport.

    W ramach szkolenia zostały przedstawione sposoby upraszczające i ułatwiające cały proces inwentaryzacji oraz zarządzania majątkiem. Specyfika tego szkolenia została specjalnie dostosowana do unikalnych potrzeb osób odpowiedzialnych za majątek i inwentaryzację, a główny nacisk położony został na praktyczne aspekty dotyczące organizacji, przebiegu oraz rozliczenia i wniosków z przebiegu inwentaryzacji.

    W agendzie znalazły się:

    • Przepisy prawa a praktyka inwentaryzacji
    • Zakres inwentaryzacji majątku – etapy, zasady, terminy
    • Nowoczesne metody wykonywania inwentaryzacji
    • Dokumentacja przed i po inwentaryzacji
    • Rozliczenie inwentaryzacji
    • Ewidencje a różnice inwentaryzacyjne
    • Wnioski  i rekomendacje poinwentaryzacyjne – cel ich sporządzenia i wdrożenia
    • Najczęściej popełniane błędy i nieprawidłowości w toku przygotowania, przebiegu i rozliczania inwentaryzacji
    • Pytania i odpowiedzi – dyskusja

     

    Szkolenie poprowadziła pani Elżbieta Fedorowicz – magister ekonomii SGH, wieloletnia główna księgowa, członek Konsorcjum Biur Rachunkowych Infor-System, członek ZPP i IFR.

    Seminarium odbyło się w ramach organizowanego przez ZPP cyklu warsztatów i spotkań konsultacyjnych dla MSP. Informacje o kolejnych spotkaniach już wkrótce.

     

    Dla członków ZPP

    Nasze strony

    Subskrybuj nasze newslettery