Dom Badawczy Maison na zlecenie ZPP przeprowadził badanie poparcia przedsiębiorców dla partii politycznych. Z badania wynikają dwie kluczowe informacje:
- Gwałtowny spadek poparcia dla PO – z 49% w sierpniu 2011 do 15% w styczniu 2013
- Znaczny wzrost osób niezdecydowanych i osób, które nie zamierzają głosować w ogóle – aż 52% w styczniu 2013 wobec 35% w sierpniu 2011.
Wśród pozostałych partii zmiany są niewielkie i wyraźnie widać, że ich działania wobec przedsiębiorców nie przynoszą efektów – PIS – 9% wobec 8% wcześniej, SLD – 5% wobec 6% wcześniej. PSL nie zmienił swojego stanu posiadania i zamierza na niego głosować 2% przedsiębiorców. Nienotowany wcześniej Ruch Palikota cieszy się poparciem 5% przedsiębiorców.
Badanie zostało przeprowadzone przez Dom Badawczy Maison na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców z sektora MSP. Total N=576 (w styczniu 2013) . Metoda: CAWI.
„Myślę, że z tego badania można wyciągnąć kilka wniosków – powiedział Prezes ZPP, Cezary Kaźmierczak. – Po pierwsze przedsiębiorcy odwrócili się od PO i jeżeli chce odzyskać ich zaufanie musi dokonać poważnych jakościowo zmian i żadne sztuczki propagandowe już nie wystarczą. To muszą być już istotne konkrety. Po drugie – prawie połowa nie wierzy już nikomu, co z pewnością nie jest dobre dla kraju, bo przy tym poziomie nieufności, to zarządzanie jest możliwe już tylko przy pomocy metod pół-policyjnych. Po trzecie wreszcie – żadna inna partia – mimo wysiłków – nie jest w stanie przekonać do siebie przedsiębiorców”
BADANIE Z SIERPNIA 2011