• PL
  • EN
  • szukaj

    Aktualności

    Kupuj lokalnie! Kupuj w Głogowie!



    07-04-2014

    Bardzo miło jest nam poinformować, że Maciej Junke, rzecznik ZPP w powiecie głogowskim, zainicjował, a przy wsparciu członków ZPP z powiatu – realizuje akcję „Kupuj w Głogowie”. Patronat nad Projektem objął Jan Kazimierz Zubowski, prezydent miasta. Celem Akcji jest pobudzenie lokalnego rynku i wyrównywanie szans małych i średnich firm w stosunku do wielkich korporacji. Dzięki pracy społecznej ZPP oraz wsparciu finansowemu od Prezydenta Głogowa, akcja jest bezpłatna dla przedsiębiorców i mieszkańców powiatu głogowskiego.

    Komentarz Macieja Junke, rzecznika ZPP w Głogowie

    Mając na uwadze informacje przekazywane przez lokalnych przedsiębiorców, pod koniec lutego 2014 roku rozpoczęliśmy działania pod nazwą „Kupuj w Głogowie”. Ich celem jest – poprzez promocję lokalnej przedsiębiorczości – zaktywizowanie głogowskiego rynku usług i handlu. Akcja ma zaowocować wzbudzeniem zainteresowania regionalną przedsiębiorczością wśród potencjalnych klientów, mieszkańców Głogowa i okolic, a także ożywić gospodarczo lokalny rynek.

    Przedsiębiorcy prowadzący lokalne firmy, zorganizowani pod hasłem „Kupuj w Głogowie”, dzięki Akcji będą mogli wziąć udział w programie lojalnościowym (karta rabatowa) skierowanym do bardzo szerokiej rzeszy klientów.

    Co ważne, podjęte działania zostały poprzedzone przeprowadzeniem wśród miejscowych przedsiębiorców ankiety, której wyniki pozwoliły lepiej przygotować się do realizacji projektu oraz uzyskać wsparcie Prezydenta Głogowa.

    W niedługim czasie udało się zebrać 50 ankiet wypełnionych przez przedsiębiorców prowadzących 62 punkty handlowe lub usługowe. Prezydent Zubowski, widząc spore zainteresowanie oraz potrzeby przedsiębiorców, objął Akcję patronatem.

    Mając na uwadze czynności o charakterze technicznym oraz promocyjno-marketingowym (m.in. wydanie gazetki reklamowej, ulotek reklamowych; opublikowanie informacji w lokalnych mediach oraz utworzenie strony internetowej z aktualną „mapą” firm, które przystąpiły do programu), ustaliliśmy, że Akcja rozpocznie się w jeden z pierwszych weekendów maja koncertem lokalnych wykonawców przy głogowskim ratuszu, a kilka dni wcześniej zostanie zorganizowana konferencja prasowa.

    Do tego czasu planuję spotkanie z przedsiębiorcami, z którymi omówimy szczegóły Akcji. Już dziś mogę powiedzieć, że praktycznie wszyscy, z którymi rozmawiam są bardzo przychylnie nastawieni do naszych działań, co tylko motywuje mnie do jeszcze większego zaangażowania. W ciągu 2-3 dni mam zamiar dokończyć spotkania z przedstawicielami wszystkich lokalnych mediów, którym proponuję objęcie patronatem medialnym naszych działań.

    Poniżej pytania z krótkiej ankiety.

    Ankieta

    Czy uważa Pani/Pan, że wspólne działania marketingowe dużej grupy przedsiębiorców mogą mieć w pływ na polepszenie sytuacji Pani/Pana firmy?
    TAK/NIE                  

    Czy deklaruje Pani/Pan chęć przystąpienia do projektu „Kupuj w Głogowie”?
    TAK/NIE

    Czy w związku z przystąpieniem do projektu wyraża Pani/Pan chęć uczestnictwa w programie lojalnościowym kierowanym do klientów głogowskich sklepów i firm usługowych (karta rabatowa)?
    TAK/NIE

     

    Najnowsze artykuły

    Apel do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Pana Andrzeja Dudy

    Szanowny Panie Prezydencie, zwracamy się do Pana z apelem o podpisanie ustawy wprowadzającej zmiany w konstrukcji składki zdrowotnej dla przedsiębiorców. Proponowana regulacja stanowi długo oczekiwaną odpowiedź na realne problemy mikroprzedsiębiorców, szczególnie tych funkcjonujących w małych miejscowościach. To właśnie te podmioty – niewielkie, lokalne firmy – najbardziej odczuły negatywne skutki reform podatkowo-składkowych wprowadzonych w 2022 roku. Jak pokazują dane, od tamtego czasu liczba zawieszanych i zamykanych działalności gospodarczych wyraźnie rośnie – tylko w 2022 roku zawieszono ich aż o 24% więcej niż rok wcześniej, a trend ten utrzymuje się w kolejnych latach. Zjawisko to prowadzi do osłabienia lokalnych społeczności, ograniczenia dostępu mieszkańców do podstawowych usług oraz przyczynia się do postępującego wyludniania mniejszych miejscowości.

    ZPP zabiera głos w sprawie Clean Industrial Deal: uwagi i stanowisko

    Związek Przedsiębiorców i Pracodawców pozytywnie ocenia cele Pakietu dla Czystego Przemysłu, jednak podkreśla konieczność dostosowania strategii do realiów krajowych. Transformacja energetyczna powinna iść w parze z utrzymaniem konkurencyjności przemysłu oraz stabilnością cen energii.

    Inkluzywność jako konieczność, nie opcja – wnioski z okrągłego stołu o sytuacji osób z chorobami przewlekłymi na rynku pracy, części projektu ZPP „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

    Okrągły stół ZPP w ramach kampanii „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu” poświęcony był roli osób z chorobami przewlekłymi na rynku pracy. W obliczu starzejącego się społeczeństwa i rosnącego deficytu pracowników, temat aktywizacji zawodowej tej grupy nabiera nowego, nie tylko etycznego, ale też gospodarczego wymiaru. W debacie udział wzięli parlamentarzyści, przedstawiciele firm oraz organizacji pozarządowych, a także eksperci z dziedziny HR i prawa pracy.

    Dla członków ZPP

    Nasze strony

    Subskrybuj nasze newslettery