• PL
  • EN
  • szukaj

    Aktualności

    #PowrotyDoPracy: Działania w zakresie zapobiegania i ograniczenia pandemii w sektorze usług (zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, salony tatuażu i piercingu)



    Warszawa, 15 kwietnia 2020 r.



    #PowrotyDoPracy

    Działania w zakresie zapobiegania i ograniczenia pandemii w sektorze usług
    (zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, salony tatuażu i piercingu)

     

    W ramach realizowanej przez ZPP strategii powrotów do pracy w określonych branżach, poniżej prezentujemy zestaw rekomendacji odnoszący się do branży usługowej, której działalność została ograniczona na skutek rządowych obostrzeń związanych z rozprzestrzenianiem koronawirusa.

    Zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, salony tatuażu i piercingu powinny czym prędzej wznowić swoje działanie. Stanowią one ważną gałąź małego polskiego biznesu oraz świadczą istotne usługi dla ludności. W harmonogramie powrotów do pracy, ZPP rekomendował „odmrożenie” tych branż jako jednych z pierwszych.

    Każdy przedsiębiorca realizujący usługi w swojej branży, powinien wdrożyć odpowiednie rozwiązania i zalecenia z poniższego katalogu, które pomogą zwiększyć bezpieczeństwo klientów oraz pracowników, znacząco ograniczając ryzyko zarażenia koronawirusem w okresie występowania dalszego ryzyka epidemiologicznego na terenie Kraju.

    1. Ograniczenie liczby klientów przebywających w lokalu. W danym salonie może przebywać jedynie tyle klientów ile jest stanowisk do ich obsługi.

    2. Rekomendacja przyjmowania klientów jedynie po wcześniejszym umówieniu za pomocą środków zdalnych, tak aby zapobiec tworzeniu się kolejek w poczekalni.

    3. Stosowanie i zapewnienie dostępności masek lub przyłbic, a także płynów dezynfekujących oraz rękawiczek dla personelu.

    4. Wprowadzenie obowiązku dezynfekcji rąk (zapewnienie płynów) lub założenia zapewnionych przez salon rękawiczek foliowych przez klientów przed wejściem do lokalu.

    5. Konieczność posiadania maseczek przez personel oraz wszystkich klientów przebywających na terenie lokalu usługowego. W przypadku zakładów fryzjerskich rekomendowane używanie maseczek kosmetycznych na gumki.

    6. Zapewnienie minimum 2 metrów odległości pomiędzy stanowiskami dla klientów.
      W przypadku braku możliwości, rekomendacja zainstalowania ekranów ochronnych pomiędzy stanowiskami.

    7. W miarę dostępności, wykorzystywanie jednorazowych peniuarów (peleryn). W przypadku ich braku, konieczność każdorazowego prania/dezynfekcji peniuaru po wizycie każdego klienta.

    8. Każdorazowa dezynfekcja m.in. fotelów, blatów oraz opakowań kosmetyków, po wizycie klienta.

    9. Zwiększenie częstotliwości mycia salonu oraz dezynfekcji zgodnie z opracowanym przez lokal usługowy planem.

    10. Ograniczenie rozmów pomiędzy personelem a klientami, do minimum wymaganego do zrealizowania usługi.

    11. Ograniczenie czasu spędzanego przez klientów w lokalu do minimum wymaganego do zrealizowania usługi.

    12. W salonach manicure wprowadzenie ekranów oddzielających klientów od personelu na wysokości twarzy.

    13. Ograniczenie wizyt domowych fryzjerów, kosmetyczek celem ograniczenia świadczenia usług jedynie na terenie lokalu, w których zapewnienie norm higienicznych i sanitarnych może być ustandaryzowane.

    14. Każdorazowe dopuszczanie do pracy personelu po uprzednim zmierzeniu temperatury
      i upewnieniu się, ze jest ona prawidłowa. Wyposażenie zakładu w minimum jeden sprawny termometr bezdotykowy.

    15. Natychmiastowe odsuwanie od pracy personelu z objawami chorobowymi.

    16. Jednoczesne sumienne przestrzeganie innych wytycznych zapewniających ochronę przed szerzeniem się zakażeń i innych chorób zakaźnych

     

    Liczymy, że rozsądne zastosowanie części lub całości powyższych wytycznych pozwoli zapewnić bezpieczeństwo oraz jego poczucie klientom i pracownikom zakładów fryzjerskich, kosmetycznych, salonów tatuażu, piercingu a także innych zakładów usługowych. Jednocześnie branży pozwoli to przywrócić zdolność do świadczenia usług dla ludności.

    #PowrotyDoPracy

     

    Związek Przedsiębiorców i Pracodawców

     

    #PowrotyDoPracy- Działania w zakresie zapobiegania i ograniczenia pandemii w sektorze usług (zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, salony tatuażu i piercingu)

     

    Fot. Mariamichelle / pixabay.com

    Najnowsze artykuły

    Transformacja w kierunku autonomicznego transportu w Polsce — rynek, wyzwania i szanse

    Dziś premiera raportu ZPP “Transformacja w kierunku autonomicznego transportu w Polsce – rynek, wyzwania i szanse” Dlaczego ten raport jest przełomowy? Polska ma mocne argumenty, żeby stać się potęgą tworzenia i adaptacji technologii pojazdów autonomicznych: • 3. miejsce w UE jako producent części samochodowych • 10. miejsce na świecie jako eksporter podzespołów • 13,5 % PKB pochodzi z sektora motoryzacyjnego • 439 tys. wyprodukowanych pojazdów (2021) • 7,6 % wszystkich zatrudnionych w Polsce pracuje w motoryzacji

    Apel do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Pana Andrzeja Dudy

    Szanowny Panie Prezydencie, zwracamy się do Pana z apelem o podpisanie ustawy wprowadzającej zmiany w konstrukcji składki zdrowotnej dla przedsiębiorców. Proponowana regulacja stanowi długo oczekiwaną odpowiedź na realne problemy mikroprzedsiębiorców, szczególnie tych funkcjonujących w małych miejscowościach. To właśnie te podmioty – niewielkie, lokalne firmy – najbardziej odczuły negatywne skutki reform podatkowo-składkowych wprowadzonych w 2022 roku. Jak pokazują dane, od tamtego czasu liczba zawieszanych i zamykanych działalności gospodarczych wyraźnie rośnie – tylko w 2022 roku zawieszono ich aż o 24% więcej niż rok wcześniej, a trend ten utrzymuje się w kolejnych latach. Zjawisko to prowadzi do osłabienia lokalnych społeczności, ograniczenia dostępu mieszkańców do podstawowych usług oraz przyczynia się do postępującego wyludniania mniejszych miejscowości.

    ZPP zabiera głos w sprawie Clean Industrial Deal: uwagi i stanowisko

    Związek Przedsiębiorców i Pracodawców pozytywnie ocenia cele Pakietu dla Czystego Przemysłu, jednak podkreśla konieczność dostosowania strategii do realiów krajowych. Transformacja energetyczna powinna iść w parze z utrzymaniem konkurencyjności przemysłu oraz stabilnością cen energii.

    Dla członków ZPP

    Nasze strony

    Subskrybuj nasze newslettery