• PL
  • EN
  • szukaj

    Aktualności

    #PowrotyDoPracy: Działania w zakresie zapobiegania i ograniczenia pandemii w sektorze usług (zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, salony tatuażu i piercingu)



    Warszawa, 15 kwietnia 2020 r.



    #PowrotyDoPracy

    Działania w zakresie zapobiegania i ograniczenia pandemii w sektorze usług
    (zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, salony tatuażu i piercingu)

     

    W ramach realizowanej przez ZPP strategii powrotów do pracy w określonych branżach, poniżej prezentujemy zestaw rekomendacji odnoszący się do branży usługowej, której działalność została ograniczona na skutek rządowych obostrzeń związanych z rozprzestrzenianiem koronawirusa.

    Zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, salony tatuażu i piercingu powinny czym prędzej wznowić swoje działanie. Stanowią one ważną gałąź małego polskiego biznesu oraz świadczą istotne usługi dla ludności. W harmonogramie powrotów do pracy, ZPP rekomendował „odmrożenie” tych branż jako jednych z pierwszych.

    Każdy przedsiębiorca realizujący usługi w swojej branży, powinien wdrożyć odpowiednie rozwiązania i zalecenia z poniższego katalogu, które pomogą zwiększyć bezpieczeństwo klientów oraz pracowników, znacząco ograniczając ryzyko zarażenia koronawirusem w okresie występowania dalszego ryzyka epidemiologicznego na terenie Kraju.

    1. Ograniczenie liczby klientów przebywających w lokalu. W danym salonie może przebywać jedynie tyle klientów ile jest stanowisk do ich obsługi.

    2. Rekomendacja przyjmowania klientów jedynie po wcześniejszym umówieniu za pomocą środków zdalnych, tak aby zapobiec tworzeniu się kolejek w poczekalni.

    3. Stosowanie i zapewnienie dostępności masek lub przyłbic, a także płynów dezynfekujących oraz rękawiczek dla personelu.

    4. Wprowadzenie obowiązku dezynfekcji rąk (zapewnienie płynów) lub założenia zapewnionych przez salon rękawiczek foliowych przez klientów przed wejściem do lokalu.

    5. Konieczność posiadania maseczek przez personel oraz wszystkich klientów przebywających na terenie lokalu usługowego. W przypadku zakładów fryzjerskich rekomendowane używanie maseczek kosmetycznych na gumki.

    6. Zapewnienie minimum 2 metrów odległości pomiędzy stanowiskami dla klientów.
      W przypadku braku możliwości, rekomendacja zainstalowania ekranów ochronnych pomiędzy stanowiskami.

    7. W miarę dostępności, wykorzystywanie jednorazowych peniuarów (peleryn). W przypadku ich braku, konieczność każdorazowego prania/dezynfekcji peniuaru po wizycie każdego klienta.

    8. Każdorazowa dezynfekcja m.in. fotelów, blatów oraz opakowań kosmetyków, po wizycie klienta.

    9. Zwiększenie częstotliwości mycia salonu oraz dezynfekcji zgodnie z opracowanym przez lokal usługowy planem.

    10. Ograniczenie rozmów pomiędzy personelem a klientami, do minimum wymaganego do zrealizowania usługi.

    11. Ograniczenie czasu spędzanego przez klientów w lokalu do minimum wymaganego do zrealizowania usługi.

    12. W salonach manicure wprowadzenie ekranów oddzielających klientów od personelu na wysokości twarzy.

    13. Ograniczenie wizyt domowych fryzjerów, kosmetyczek celem ograniczenia świadczenia usług jedynie na terenie lokalu, w których zapewnienie norm higienicznych i sanitarnych może być ustandaryzowane.

    14. Każdorazowe dopuszczanie do pracy personelu po uprzednim zmierzeniu temperatury
      i upewnieniu się, ze jest ona prawidłowa. Wyposażenie zakładu w minimum jeden sprawny termometr bezdotykowy.

    15. Natychmiastowe odsuwanie od pracy personelu z objawami chorobowymi.

    16. Jednoczesne sumienne przestrzeganie innych wytycznych zapewniających ochronę przed szerzeniem się zakażeń i innych chorób zakaźnych

     

    Liczymy, że rozsądne zastosowanie części lub całości powyższych wytycznych pozwoli zapewnić bezpieczeństwo oraz jego poczucie klientom i pracownikom zakładów fryzjerskich, kosmetycznych, salonów tatuażu, piercingu a także innych zakładów usługowych. Jednocześnie branży pozwoli to przywrócić zdolność do świadczenia usług dla ludności.

    #PowrotyDoPracy

     

    Związek Przedsiębiorców i Pracodawców

     

    #PowrotyDoPracy- Działania w zakresie zapobiegania i ograniczenia pandemii w sektorze usług (zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, salony tatuażu i piercingu)

     

    Fot. Mariamichelle / pixabay.com

    Najnowsze artykuły

    Stanowisko ZPP ws. projektu zmiany ustawy o VAT ograniczającego możliwość korzystania z VAT marży przez handlarzy przedmiotami kolekcjonerskimi

    We wrześniu do Komisji Finansów Publicznych trafił rządowy projekt nowelizacji ustawy o VAT, który ogranicza możliwość stosowania procedury VAT marża względem importowanych kruszców objętych przy imporcie stawką VAT w wysokości 8%.

    Informacja prasowa ZPP po briefingu prasowym: Polityka akcyzowa państwa w świetle zasad prowadzenia procesu legislacyjnego

    Podczas briefingu prasowego nt. polityki akcyzowej Polski, w tym obecnie procedowanych projektów regulacyjnych dla branży tytoniowej, przedstawiciele ZPP zaapelowali o wyłączenie spod opodatkowania urządzeń do podgrzewania i przedłużenie okresu na wyprzedaż produktów ze starymi oznaczeniami akcyzowymi. Prezes ZPP Cezary Kaźmierczak i Dyrektor Departamentu Relacji i Rozwoju Jacek Podgórski negatywnie odnieśli się też do przewidzianego krótkiego vacatio legis, podkreślając konieczność zapewnienia przedsiębiorcom wystarczającego czasu na przygotowanie się do nowych przepisów.

    Memorandum Związku Przedsiębiorców i Pracodawców ws. proponowanego składu Komisji Europejskiej na lata 2024-2029

    Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen została zaprzysiężona na drugą kadencję 18 lipca b.r. Dwa miesiące później zaproponowała długo wyczekiwany skład kolegium komisarzy na lata 2024-2029. Jednak zanim jej zespół obejmie swoje stanowiska, wskazani przez szefową KE współpracownicy będą musieli przejść przesłuchania przed Parlamentem Europejskim.

    Dla członków ZPP

    Nasze strony

    Subskrybuj nasze newslettery