• PL
  • EN
  • szukaj

    Aktualności

    #PowrotyDoPracy: Działania w zakresie zapobiegania i ograniczenia pandemii w sektorze usług (zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, salony tatuażu i piercingu)



    Warszawa, 15 kwietnia 2020 r.



    #PowrotyDoPracy

    Działania w zakresie zapobiegania i ograniczenia pandemii w sektorze usług
    (zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, salony tatuażu i piercingu)

     

    W ramach realizowanej przez ZPP strategii powrotów do pracy w określonych branżach, poniżej prezentujemy zestaw rekomendacji odnoszący się do branży usługowej, której działalność została ograniczona na skutek rządowych obostrzeń związanych z rozprzestrzenianiem koronawirusa.

    Zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, salony tatuażu i piercingu powinny czym prędzej wznowić swoje działanie. Stanowią one ważną gałąź małego polskiego biznesu oraz świadczą istotne usługi dla ludności. W harmonogramie powrotów do pracy, ZPP rekomendował „odmrożenie” tych branż jako jednych z pierwszych.

    Każdy przedsiębiorca realizujący usługi w swojej branży, powinien wdrożyć odpowiednie rozwiązania i zalecenia z poniższego katalogu, które pomogą zwiększyć bezpieczeństwo klientów oraz pracowników, znacząco ograniczając ryzyko zarażenia koronawirusem w okresie występowania dalszego ryzyka epidemiologicznego na terenie Kraju.

    1. Ograniczenie liczby klientów przebywających w lokalu. W danym salonie może przebywać jedynie tyle klientów ile jest stanowisk do ich obsługi.

    2. Rekomendacja przyjmowania klientów jedynie po wcześniejszym umówieniu za pomocą środków zdalnych, tak aby zapobiec tworzeniu się kolejek w poczekalni.

    3. Stosowanie i zapewnienie dostępności masek lub przyłbic, a także płynów dezynfekujących oraz rękawiczek dla personelu.

    4. Wprowadzenie obowiązku dezynfekcji rąk (zapewnienie płynów) lub założenia zapewnionych przez salon rękawiczek foliowych przez klientów przed wejściem do lokalu.

    5. Konieczność posiadania maseczek przez personel oraz wszystkich klientów przebywających na terenie lokalu usługowego. W przypadku zakładów fryzjerskich rekomendowane używanie maseczek kosmetycznych na gumki.

    6. Zapewnienie minimum 2 metrów odległości pomiędzy stanowiskami dla klientów.
      W przypadku braku możliwości, rekomendacja zainstalowania ekranów ochronnych pomiędzy stanowiskami.

    7. W miarę dostępności, wykorzystywanie jednorazowych peniuarów (peleryn). W przypadku ich braku, konieczność każdorazowego prania/dezynfekcji peniuaru po wizycie każdego klienta.

    8. Każdorazowa dezynfekcja m.in. fotelów, blatów oraz opakowań kosmetyków, po wizycie klienta.

    9. Zwiększenie częstotliwości mycia salonu oraz dezynfekcji zgodnie z opracowanym przez lokal usługowy planem.

    10. Ograniczenie rozmów pomiędzy personelem a klientami, do minimum wymaganego do zrealizowania usługi.

    11. Ograniczenie czasu spędzanego przez klientów w lokalu do minimum wymaganego do zrealizowania usługi.

    12. W salonach manicure wprowadzenie ekranów oddzielających klientów od personelu na wysokości twarzy.

    13. Ograniczenie wizyt domowych fryzjerów, kosmetyczek celem ograniczenia świadczenia usług jedynie na terenie lokalu, w których zapewnienie norm higienicznych i sanitarnych może być ustandaryzowane.

    14. Każdorazowe dopuszczanie do pracy personelu po uprzednim zmierzeniu temperatury
      i upewnieniu się, ze jest ona prawidłowa. Wyposażenie zakładu w minimum jeden sprawny termometr bezdotykowy.

    15. Natychmiastowe odsuwanie od pracy personelu z objawami chorobowymi.

    16. Jednoczesne sumienne przestrzeganie innych wytycznych zapewniających ochronę przed szerzeniem się zakażeń i innych chorób zakaźnych

     

    Liczymy, że rozsądne zastosowanie części lub całości powyższych wytycznych pozwoli zapewnić bezpieczeństwo oraz jego poczucie klientom i pracownikom zakładów fryzjerskich, kosmetycznych, salonów tatuażu, piercingu a także innych zakładów usługowych. Jednocześnie branży pozwoli to przywrócić zdolność do świadczenia usług dla ludności.

    #PowrotyDoPracy

     

    Związek Przedsiębiorców i Pracodawców

     

    #PowrotyDoPracy- Działania w zakresie zapobiegania i ograniczenia pandemii w sektorze usług (zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, salony tatuażu i piercingu)

     

    Fot. Mariamichelle / pixabay.com

    Najnowsze artykuły

    Stanowisko ZPP: System kaucyjny do poprawy

    Głównym założeniem wejścia w życie nowych regulacji dotyczących kształtu systemu kaucyjnego w Polsce miało być wsparcie branży napojowej we wdrożeniu mechanizmów mających na celu stworzenie efektywnego modelu gospodarki odpadami. Jego konstrukcja – w myśl pierwotnych koncepcji – miała być przyjazna zarówno konsumentom jak i środowiskom przedsiębiorców, racjonalnie implementując unijne wymogi dotyczące poziomu wykorzystania surowców wtórnych w wytwarzaniu nowych opakowań.

    Apel ZPP oraz FOR: Nowy porządek (de)regulacyjny – 5 rozwiązań poprzedniej władzy, które należy jak najszybciej uchylić

    Trzeci kwartał 2015 roku był początkiem zmiany podejścia polityków do roli państwa. Jedną z jego cech było coraz śmielsze przekonanie o słuszności interwencji państwa w wiele dziedzin życia gospodarczego, czego wyrazem były kolejne ustawy. Często zmiany te nie były oparte na rzetelnych danych i dowodach, a nowe regulacje wprowadzano z naruszeniem podstawowych wymogów procesu legislacyjnego  i z pominięciem głosu obywateli.

    Informacja prasowa – Debata: NIS2: Czy jesteśmy gotowi na nowe zasady cyberbezpieczeństwa w kluczowych sektorach gospodarki?

    Dyrektywa NIS2 zbliża się wielkimi krokami, stawiając przed wieloma sektorami gospodarki szerokie wyzwania w zakresie cyberbezpieczeństwa, szczególnie w obszarze healthcare. Czy jesteśmy gotowi na nowe zasady, które mają podnieść poziom ochrony sieci i systemów informatycznych?

    Dla członków ZPP

    Nasze strony

    Subskrybuj nasze newslettery