• PL
  • EN
  • szukaj

    Aktualności

    Tranzyt i transport międzynarodowy zostają wyjęte spod dyrektywy o delegowaniu pracowników (PWD) – Europosłowie Komisji ds. Transportu (TRAN) Parlamentu Europejskiego głosowali 4 czerwca nad trzema raportami z Pakietu Mobilności



    Bruksela, 5 czerwca 2018 r.

     

    Tranzyt i transport międzynarodowy zostają wyjęte spod dyrektywy o delegowaniu pracowników (PWD) – Europosłowie Komisji ds. Transportu (TRAN) Parlamentu Europejskiego głosowali 4 czerwca nad trzema raportami z Pakietu Mobilności

     

    Przedmiotem głosowania w Komisji ds. Transportu (TRAN) były trzy raporty Europosłów Wim Van de Camp, Merja Kyllönen i Ismail Ertug dotyczące aspektów rynkowych i socjalnych Pakietu Mobilności – czasu pracy kierowców, delegowania w transporcie, a także dostępu do rynku.

    Dla polskich przewoźników najważniejszym elementem głosowania była poprawka kompromisowa 6 dotycząca wyłączenia operacji transportu międzynarodowego spod dyrektywy o delegowaniu pracowników (PWD). Przyjęty został również kompromis dotyczący kabotażu wydłużający czas wykonywania operacji kabotażowych z 5 dni (proponowanych przez Komisję Europejską) do 7 dni.

    Komisja TRAN przyjęła raport wyłączający transport międzynarodowy i tranzyt stosunkiem głosów 27 do 21 podczas wczorajszego głosowania.

    Wynik głosowania w Komisji TRAN jest dobrą wiadomością dla branży transportowej ze wszystkich krajów Unii Europejskiej i wyważonym kompromisem uwzględniającym potrzeby zarówno kierowców, przewoźników, jak również organizacji nadzoru – komentuje Agata Boutanos z brukselskiego biura ZPP.

    W następnych krokach powinniśmy się przygotować do głosowania plenarnego w Parlamencie Europejskim, a także uzyskania porozumienia w Trilogach tak szybko jak tylko będzie jednoznaczne stanowisko ze strony Rady UE.

    Wczorajsze korzystne glosowanie w TRAN pozwoli uniknąć zastosowania przegłosowanej w zeszłym tygodniu rewizji dyrektywy dotyczącej delegowania pracowników do transportu. Aplikacja dyrektywy delegowania pracowników w stosunku do transportu oznaczałaby bezprecedensowe i nieuzasadnione obciążenia administracyjne dla przewoźników i całej branży logistycznej. Rezultat paradoksalnie nie prowadziłby do poprawienia warunków zatrudnienia pracowników a zamykania mikro, a także małych i średnich przedsiębiorstw, które nie mogłyby sprostać wymogom administracyjnym. Znacząco wzrosłyby również ceny transportu wszystkich towarów na terenie całej Europy.

    Dla członków ZPP

    Nasze strony

    Subskrybuj nasze newslettery