• PL
  • EN
  • szukaj

    Aktualności

    Konferencja e-Administracja dla Biznesu 2017 zapowiada wdrażanie faktury elektronicznej w instytucjach publicznych



    31.05.2017

     

    Konferencja e-Administracja dla Biznesu 2017

    zapowiada wdrażanie faktury elektronicznej w instytucjach publicznych

     

    24 maja 2017 r. odbyła się w Warszawie III edycja Konferencji e-ADMINISTRACJA DLA BIZNESU 2017, która była poświęcona wdrażaniu obowiązkowego odbioru faktur elektronicznych przez jednostki sfery finansów publicznych. Konferencja zgromadziła ponad 200 uczestników – przedstawicieli instytucji publicznych oraz organizacji zrzeszających przedsiębiorców.

    Konferencje e-ADMINISTRACJA DLA BIZNESU stanowią platformę wymiany informacji o rządowych planach rozwoju i potrzebach świata biznesu w obszarze e-administracji.

    Związek Przedsiębiorców i Pracodawców objął patronat nad tym wydarzeniem.

    Głównym tematem tegorocznej edycji konferencji było wdrażanie obowiązkowego odbioru faktur elektronicznych przez jednostki sfery finansów publicznych. Ponadto zostały zaprezentowane założenia platformy pośredniczącej e-fakturowania w Polsce.

    Podczas konferencji omówiono aspekty prawne, wyzwania oraz korzyści związane z procesem obsługi elektronicznych faktur w urzędach. Uczestnicy poznali punkt widzenia przedstawicieli instytucji publicznych, a także dowiedzieli się, jak powinno wyglądać krok po kroku wdrożenie elektronicznego fakturowania w administracji. Przedstawione zostały również dobre praktyki w tym obszarze zaczerpnięte z innych krajów. W ramach konferencji obyła się debata pn. “Chmura, giga dane i prywatność w dobie e-faktur”. Uczestnicy debaty wskazywali na potrzebę współpracy jednostek rządowych i samorządów oraz pokonywania barier mentalnych w zakresie stosowania e-faktur.

    Organizatorami konferencji było Ministerstwo Rozwoju oraz Instytut Logistyki i Magazynowania, który od wielu lata wspiera rozwój e-administracji i wdrażanie e-usług, współpracując z organami publicznymi w kraju i za granicą.

    Kolejna edycja konferencji została już zaplanowana na drugi kwartał 2019 r. Do tego czasu przedstawiciele jednostek publicznych będą mieli możliwość brania udziału w szkoleniach i webinariach z zakresu e-fakturowania. Informacje o takich wydarzeniach będą udostępniane na stronie faktura.gov.pl

    INSTYTUT LOGISTYKI I MAGAZYNOWANIA – Instytut Badawczy realizuje prace badawczo-rozwojowe i usługi doradcze podnoszące efektywność funkcjonowania instytucji publicznych, przedsiębiorstw i całych łańcuchów dostaw. Realizuje projekty rządowe związane z rozwojem administracji elektronicznej w Polsce. Wdraża pilotażowe projekty mające na celu poprawę dostępu obywateli i przedsiębiorców do elektronicznych usług publicznych w Europie. Aktywnie działa w europejskiej przestrzeni badawczej w ramach projektów z obszaru ICT i logistyki.

    Najnowsze artykuły

    W Kijowie odbyła się kolejna edycja konferencji Europe–Poland–Ukraine: Cooperate Together’25

    Kijów, 5 czerwca 2025 r. W Kijowie odbyła się kolejna edycja konferencji Europe–Poland–Ukraine: Cooperate Together’25 5 czerwca 2025 r. w stolicy Ukrainy odbyła się kolejna edycja konferencji „Europe–Poland–Ukraine: Cooperate Together’25”, organizowana przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców. Wydarzenie jest kontynuacją autorskiego programu ZPP, realizowanego od 2022 roku, którego celem jest budowanie trwałych i efektywnych relacji pomiędzy […]

    II Edycja Kongresu Zdrowie 360 już za nami – ponad 500 uczestników debatowało o przyszłości systemu ochrony zdrowia w Polsce

    Warszawa, 4 czerwca 2025 r. II Edycja Kongresu Zdrowie 360 już za nami – ponad 500 uczestników debatowało o przyszłości systemu ochrony zdrowia w Polsce Zakończyła się druga edycja ogólnopolskiego Kongresu „Zdrowie 360” organizowanego przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP). Wydarzenie zgromadziło ponad 500 uczestników – przedstawicieli świata nauki, medycyny, polityki, biznesu, organizacji pacjenckich, pracodawców, […]

    Silversi – potencjał do wykorzystania. Okrągły stół ZPP o zatrudnieniu osób 50+

    Jak budować rynek pracy otwarty na doświadczenie, lojalność i kompetencje osób 50+? Jakie warunki muszą zostać spełnione, by Silversi – aktywna i coraz liczniejsza grupa zawodowa – mogli efektywnie uczestniczyć w życiu gospodarczym? Na te pytania odpowiadali uczestnicy kolejnego spotkania z cyklu „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”, organizowanego przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.

    Dla członków ZPP

    Nasze strony

    Subskrybuj nasze newslettery