• PL
  • EN
  • szukaj

    Aktualności

    Konferencja e-Administracja dla Biznesu 2017 zapowiada wdrażanie faktury elektronicznej w instytucjach publicznych



    31.05.2017

     

    Konferencja e-Administracja dla Biznesu 2017

    zapowiada wdrażanie faktury elektronicznej w instytucjach publicznych

     

    24 maja 2017 r. odbyła się w Warszawie III edycja Konferencji e-ADMINISTRACJA DLA BIZNESU 2017, która była poświęcona wdrażaniu obowiązkowego odbioru faktur elektronicznych przez jednostki sfery finansów publicznych. Konferencja zgromadziła ponad 200 uczestników – przedstawicieli instytucji publicznych oraz organizacji zrzeszających przedsiębiorców.

    Konferencje e-ADMINISTRACJA DLA BIZNESU stanowią platformę wymiany informacji o rządowych planach rozwoju i potrzebach świata biznesu w obszarze e-administracji.

    Związek Przedsiębiorców i Pracodawców objął patronat nad tym wydarzeniem.

    Głównym tematem tegorocznej edycji konferencji było wdrażanie obowiązkowego odbioru faktur elektronicznych przez jednostki sfery finansów publicznych. Ponadto zostały zaprezentowane założenia platformy pośredniczącej e-fakturowania w Polsce.

    Podczas konferencji omówiono aspekty prawne, wyzwania oraz korzyści związane z procesem obsługi elektronicznych faktur w urzędach. Uczestnicy poznali punkt widzenia przedstawicieli instytucji publicznych, a także dowiedzieli się, jak powinno wyglądać krok po kroku wdrożenie elektronicznego fakturowania w administracji. Przedstawione zostały również dobre praktyki w tym obszarze zaczerpnięte z innych krajów. W ramach konferencji obyła się debata pn. “Chmura, giga dane i prywatność w dobie e-faktur”. Uczestnicy debaty wskazywali na potrzebę współpracy jednostek rządowych i samorządów oraz pokonywania barier mentalnych w zakresie stosowania e-faktur.

    Organizatorami konferencji było Ministerstwo Rozwoju oraz Instytut Logistyki i Magazynowania, który od wielu lata wspiera rozwój e-administracji i wdrażanie e-usług, współpracując z organami publicznymi w kraju i za granicą.

    Kolejna edycja konferencji została już zaplanowana na drugi kwartał 2019 r. Do tego czasu przedstawiciele jednostek publicznych będą mieli możliwość brania udziału w szkoleniach i webinariach z zakresu e-fakturowania. Informacje o takich wydarzeniach będą udostępniane na stronie faktura.gov.pl

    INSTYTUT LOGISTYKI I MAGAZYNOWANIA – Instytut Badawczy realizuje prace badawczo-rozwojowe i usługi doradcze podnoszące efektywność funkcjonowania instytucji publicznych, przedsiębiorstw i całych łańcuchów dostaw. Realizuje projekty rządowe związane z rozwojem administracji elektronicznej w Polsce. Wdraża pilotażowe projekty mające na celu poprawę dostępu obywateli i przedsiębiorców do elektronicznych usług publicznych w Europie. Aktywnie działa w europejskiej przestrzeni badawczej w ramach projektów z obszaru ICT i logistyki.

    Najnowsze artykuły

    Apel do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Pana Andrzeja Dudy

    Szanowny Panie Prezydencie, zwracamy się do Pana z apelem o podpisanie ustawy wprowadzającej zmiany w konstrukcji składki zdrowotnej dla przedsiębiorców. Proponowana regulacja stanowi długo oczekiwaną odpowiedź na realne problemy mikroprzedsiębiorców, szczególnie tych funkcjonujących w małych miejscowościach. To właśnie te podmioty – niewielkie, lokalne firmy – najbardziej odczuły negatywne skutki reform podatkowo-składkowych wprowadzonych w 2022 roku. Jak pokazują dane, od tamtego czasu liczba zawieszanych i zamykanych działalności gospodarczych wyraźnie rośnie – tylko w 2022 roku zawieszono ich aż o 24% więcej niż rok wcześniej, a trend ten utrzymuje się w kolejnych latach. Zjawisko to prowadzi do osłabienia lokalnych społeczności, ograniczenia dostępu mieszkańców do podstawowych usług oraz przyczynia się do postępującego wyludniania mniejszych miejscowości.

    ZPP zabiera głos w sprawie Clean Industrial Deal: uwagi i stanowisko

    Związek Przedsiębiorców i Pracodawców pozytywnie ocenia cele Pakietu dla Czystego Przemysłu, jednak podkreśla konieczność dostosowania strategii do realiów krajowych. Transformacja energetyczna powinna iść w parze z utrzymaniem konkurencyjności przemysłu oraz stabilnością cen energii.

    Inkluzywność jako konieczność, nie opcja – wnioski z okrągłego stołu o sytuacji osób z chorobami przewlekłymi na rynku pracy, części projektu ZPP „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

    Okrągły stół ZPP w ramach kampanii „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu” poświęcony był roli osób z chorobami przewlekłymi na rynku pracy. W obliczu starzejącego się społeczeństwa i rosnącego deficytu pracowników, temat aktywizacji zawodowej tej grupy nabiera nowego, nie tylko etycznego, ale też gospodarczego wymiaru. W debacie udział wzięli parlamentarzyści, przedstawiciele firm oraz organizacji pozarządowych, a także eksperci z dziedziny HR i prawa pracy.

    Dla członków ZPP

    Nasze strony

    Subskrybuj nasze newslettery