27.05.2015
Jak zrobić technologiczną rewolucję w firmie? Zapraszamy na cykl konferencji dziennika Rzeczpospolita dla małych i średnich przedsiębiorstw.
W nowej gospodarce każda firma, która chce przetrwać, musi stać się w jakimś sensie firmą technologiczną. Oznacza to, że musi ona mieć świadomość możliwości jakie niosą nowe technologie i umieć wykorzystać ich potencjał dla własnych celów.
– Mamy coraz więcej przykładów, że do sektorów wchodzą firmy, które nie są firmami o znaczeniu wczorajszym. To raczej nie są firmy a algorytmy. Przykładem może być Airbnb – największa na świecie sieć hotelowa, która w praktyce jest serwisem pośredniczącym w czasowym wynajmie domów, mieszkań, czy pokoi. Takie efektywne firmy software’owe, oparte na algorytmach, wchodzące do tradycyjnych sektorów, potrafią wyssać z nich całą wartość. Dlatego uważam, że obecnie trzeba szukać przewag konkurencyjnych nie tyle w technologiach, co w rozwiązaniach, których nie mają inni. Wyposażenie firmy nawet w najnowocześniejsze technologie, którymi jednak dysponują również konkurenci, przewag nie daje. Trzeba mieć pomysł ja je wykorzystać – mówi prof. Piotr Płoszajski, kierownik Katedry Zarządzani Szkoły Głównej Handlowej, który podczas konferencji opowie o tym jak szukać efektywnych modeli biznesowych dla firmy.
Jak zatem sprostać tym wyzwaniom, aby przetrwać na konkurencyjnym rynku i nie dać się wyprzedzić firmom, które świadczą te same usługi w nowym modelu biznesowym? Jak zbudować efektywny model współpracy nauki z biznesem?
Na te i wiele innych pytań odpowiedzą eksperci podczas cyklu spotkań w regionach „Rewolucje MŚP. Nowe technologie jako źródło przewagi konkurencyjnej”.
Organizatorem sześciu konferencji w regionach jest dziennik „Rzeczpospolita”. Partnerzy merytoryczni cyklu to Agencja Rozwoju Przemysłu, Arcus, Deloitte i Microsoft. Patroni honorowi to Ministerstwo Gospodarki i Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Najbliższa konferencja odbędzie się 10 czerwca 2015 r w Parku Naukowo – Technologicznym „TECHNOPARK GLIWICE” w Gliwicach.
Partnerami konferencji w Gliwicach są: Politechnika Śląska, Urząd Miasta Gliwice, Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Gliwicach, Związek Przedsiębiorców i Pracodawców oraz Business Centre Club Loża Katowicka. Partnerem konferencji jest Park Naukowo-Technologiczny „TECHNOPARK GLIWICE”.
Do udziału w dyskusjach regionalnych pragniemy zaprosić:
- właścicieli i kadrę zarządzającą małych i średnich przedsiębiorstw,
- naukowców, którzy na swoim koncie mają projekty realizowane z biznesem
- przedstawicieli instytucji otoczenia biznesu, których zaangażowanie w regionie pozytywnie wpływa na wzrost poziomu konkurencyjności lokalnych firm.
Udział w konferencji jest bezpłatny.
Więcej informacji na stronie.